"McImperium": Krótka historia wielkiej korporacji

16-01-2017 14:42
autor: avatar maniek
Z marką McDonald's - symbolem kapitalizmu, konsumpcji oraz ekspansji amerykańskiej kultury masowej i amerykańskich standardów - wiąże się fascynująca historia, która do tej pory nie przebiła się do powszechnej świadomości. To się zapewne zmieni za sprawą filmu "McImperium" z Michaelem Keatonem ("Batman", "Spotlight", "Birdman") w roli Raya Kroca, twórcy fastfoodowego imperium.


- To wspaniale, że wreszcie historia powstania firmy zostanie wydobyta na światło dzienne - cieszył się Jason French, wnuk Dicka McDonalda, jednego z dwóch braci, którzy byli pomysłodawcami szybkiej metody serwowania dań. - Mój dziadek cały czas myślał o tym, by pracować lepiej i szybciej. Producent Aaron Ryder podkreślał, że właśnie takie filmy, o epickim rozmachu, dotykające sedna "amerykańskości", interesują go najbardziej: - To rzecz o Ameryce i kapitalizmie. O pogoni za sukcesem i erozji uczciwości. O spełnieniu amerykańskiego snu, wbrew przeciwnościom, dzięki żelaznej woli. Wtórował mu scenarzysta filmu Robert Siegel ("Zapaśnik"): - Lubię poruszać wielkie amerykańskie tematy, a historia słynnej sieci fastfoodów ich dotyka. Mamy tu kulturę samochodową lat 50., rozkwit przedmieść i ich sposobu życia, kapitalizm i chciwość. I dodawał: - Opowiemy o człowieku, który odcisnął swoje piętno na historii biznesu i całej Ameryki, ale pozostawił za sobą wiele zgliszcz i spustoszeń.

Reżyser John Lee Hancock ("Ratując pana Banksa") z wielką zręcznością ukazał Amerykę lat 1954-1961, czas triumfu masowej produkcji. - Myślę, że nadaliśmy McDonald'sowi ludzki wymiar - stwierdził. - Przez ostatnie 50 lat był postrzegany jako anonimowa korporacja. Teraz, gdy wstępuję do McDonald's, myślę o sieci jako o dziele dwóch kochających się braci, którzy chcieli zapewnić rodzinom dobrej jakości jedzenie.



Ray Kroc (Keaton) to energiczny biznesman, który od lat walczy o swoje pięć minut sławy. Jednak każdy jego pomysł przeradza się w klęskę, a szanse na realizację marzeń maleją z dnia na dzień. Niespodziewanie otrzymuje zamówienie od nieznanej mu restauracji w Kalifornii. Poznaje braci McDonaldów, którzy wymyślili nowatorski system serwowania jedzenia w 30 sekund od złożenia zamówienia. Ray, zachwycony rewolucyjnym pomysłem, namawia braci do stworzenia sieci restauracji w całych Stanach Zjednoczonych. W miarę rozrastania się fastfoodowego imperium, Ray chce mieć coraz więcej władzy. Jak wiele poświęci, aby zbudować najbardziej rozpoznawalną markę na świecie i stać się jedną z największych osobowości XX wieku?

"McImperium" w kinach od 3 lutego.
Ocena recenzenta:
Spodobał Ci się artykuł ?
Śledź nas na facebook.

Zobacz też

Wściekły i pies! Bruce Willis na polskim plakacie komedii sensacyjnej „Jak dogryźć mafii”.
01-06-2017 10:57

Wściekły i pies! Bruce Willis na polskim plakacie komedii sensacyjnej „Jak dogryźć mafii”.

Wściekły i pies!  Bruce Willis na polskim plakacie komedii sensacyjnej „Jak dogryźć mafii”.
 Prezentujemy plakat filmu
31-03-2017 08:29

Prezentujemy plakat filmu "Mały Jakub"

"Mały Jakub" to wyprodukowany przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych film w reżyserii Mariusza Bielińskiego - zdobywcy Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej i laureata Międzynarodowego Festiwalu Scenarzystów Interscenario.
Rozdano nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orły 2017
22-03-2017 09:13

Rozdano nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orły 2017

Gala wręczenia nagród Polskiej Akademii Filmowej Orły 2017, podczas której po raz dziewiętnasty wręczono nagrody nazywane popularnie "polskimi Oscarami", jak co roku przyniosła wiele emocji i będzie jeszcze długo omawiana w różnego rodzaju mediach i serwisach.
Mateusz Kościukiewicz odkrywa kulisy thrillera „Amok”.
20-03-2017 09:01

Mateusz Kościukiewicz odkrywa kulisy thrillera „Amok”.

Czarne charaktery? "Chętnie zagrałbym więcej takich ról". Mateusz Kościukiewicz odkrywa kulisy thrillera "Amok".
Polecamy
Najnowsze newsy